Hvem er vi?

Om os

Nærvær & Omsorg er Aalborgs lokale menighedspleje (folkekirkens sociale arbejde) og er medlem af Menighedsplejen i Danmark.

Nærvær og omsorg for alle

Alle kan få brug for støtte, omsorg og opbakning i livets svære situationer.

Vores nærværende frivillige er der netop til at drage omsorg og hjælpe med at "være i det svære" og skabe mere livsglæde og trivsel, selv der hvor livet strammer.

Nærvær & Omsorg er en almenvelgørende nonprofit-organisation, der formidler vi kontakten mellem dem, der trænger til støtte og dem, der er villige til at hjælpe.

Vores erfarne og empatiske frivillige giver en håndsrækning til de mennesker, som er sårbare, syge, ensomme eller på anden måde, står i udsat position - uden et religiøst sigte eller formål, men blot i almen medmenneskelighed.

Mennesket i fokus

I Nærvær & Omsorg ønsker vi at møde hver enkelt menneske respektfuldt, omsorgsfuldt og fordomsfrit. Grundtanken i alle vores tilbud er at lade mennesker føle sig forbundet - med andre mennesker, andre generationer, musikken og naturen - fordi vi ved, at netop følelsen af forbundethed og fællesskab er med til at nedbringe ensomhed og skabe langt større livsglæde og trivsel.

Vi samarbejder tæt med Aalborg Kommune, Region Nordjylland og andre organisationer.

Geografisk dækker vi hele Aalborg Kommune og kommer både i private hjem, på plejehjem og evt. sygehuse. Alle vores tilbud er gratis og kræver ikke visitation.

Koordinator for Besøgstjeneste, Aflastnings- og Vågetjenesten:

Line Kjær Jørgensen

kontakt@menighedspleje.dk

Telefonvagt Vågetjenesten

Sinne Fiedler (hverdage kl. 9.00-15.00)

93831984

Bestyrelsen: