Kirkens Genbrug

På Urbansgade 26 finder du Aalborgs nok hyggeligste second hand tøjbutik, hvor du kan gå på skattejagt efter "nyt gammelt" til garderoben.

I Kirkens Genbrug tilbyder vi ud over smil og varm atmosfære kunderne et bæredygtigt udvalg af secondhandtøj og tilbehør. Lige fra vintage-fund til moderne skatte vil der være noget for enhver smag og stil – og pengepung ikke mindst. Priserne er nemlig helt i bund, da butikker opererer med enhedspriser på kun 30 kr.

Butikken holder åbent alle hverdage kl. 13.00 - 17.00

Bæredygtighed og omsorg for udsatte

Butikken drives af frivillige og i samarbejde med Menighedsplejen i Danmark, og er blevet til, da vi  har set en stor interesse bl.a. fra unge mennesker, der ønsker at støtte bæredygtighed og finde unikke varer til overkommelige priser. Butikkens formål er at bidrage både til et mere bæredygtigt forbrug og samtidig lade overskuddet fra butikkens salg støtte de udsatte, som har brug for en håndsrækning gennem NÆRVÆR & OMSORG og Menighedsplejens mange velgørende projekter.

Et levende fællesskab

Men butikken er ikke bare en butik, den er også et levende fællesskab her for både kunder og frivillige. Et fællesskab, som ikke blot handler om at få nogle penge i kassen, men som også handler om at dæmme op for ensomhed og skel mellem fx kulturer og generationer. Et unikt fællesskab på tværs af forskellige baggrunde og aldre, hvor man samtidig kan være med til at gøre en forskel for andre.

Bliv frivillig i Kirkens Genbrug

Har du en gang imellem lidt tid tilovers i din hverdag, og går du i gymnasiet, er ledig, arbejde deltid eller studerer? Så er det måske lige netop dig, vi står og mangler til vores frivilligteam i butikken.

Her opnår du service- og butikserfaring og får samtidig muligheden for at få et indblik i vigtigheden af bæredygtighed og den menneskelige forskel en genbrugsbutiks fællesskab og imødekommenhed kan udgøre for svært stillede medmennesker i samfundet.

Præcis hvor gammel du er, hvor du er i livet og hvilken erfaring, du har, er ikke afgørende. Vi forventer blot, at du har hjertet på det rette sted, er stabil, ansvarlig og har empatiske kommunikative evner.

Opgaverne er overskuelige, lige til at gå til og kan tilpasses DIG, fx:

• Sortering af tøj
  • Betjening af kassen
  • Snakke og hjælpe vores kunder
  • Kreativ udsmykning
  • Formidling på sociale medier
  • Upcycling og reparation af tøj

Kontakt vores frivilligkoordinator, Line og hør mere på tlf. 9383 4940 / kontakt@menighedspleje.dk

..

Mandag kl. 13.00-17.00